Bezoek van Jeffrey - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Debby Regenmortel - WaarBenJij.nu Bezoek van Jeffrey - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Debby Regenmortel - WaarBenJij.nu

Bezoek van Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Debby

20 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Warmbaths

Eindelijk was het zover, 6 december! Jeffrey zou eindelijk hier bij mij in het land zijn. Het leek altijd zo ver weg nog, maar ineens was het daar. ’s Ochtends vroeg ben ik hem gaan ophalen in Johannesburg. Vol spanning stond ik in de aankomsthal te wachten toen ik hem achter de glazen wand zag lopen! Natuurlijk liep hij de andere kant op dan waar ik stond, dus kon ik eerst nog een sprintje trekken. Na drie maanden zag ik hem eindelijk terug. Ik vond het super om hem nu te laten zien waar ik al al die tijd gezeten had: het mooie land, de mensen, het lekkere weer, mijn stageplaatsen, waar ik woon en leef, mijn vrienden hier.. Natuurlijk was ik wat overenthousiast en heb ik hem vanaf minuut 1 geen moment rust gegeven. De koffers waren nog maar net uit de auto of ik heb hem al meegenomen naar Spa Park Primary School. Het was namelijk de laatste dag dat de school nog open zou zijn voor de zomervakantie, dus het was nu of nooit. Het was gelijk wel al even heftig, maar het besef dat hij in Afrika was, zat er gelijk in. De volgende dag hebben we Home Talje bezocht. Daar hebben we het echt naar ons zin gehad. De kinderen kregen cadeaus voor kerstmis en het was echt een fijne voormiddag. Datzelfde weekend zijn we ook vertrokken op een korte rondreis, waarbij we o.a. het Krugerpark en de Blyde Rivier hebben bezocht. Het was super mooi! Ik had Krugerpark al eens gezien, maar het blijft iedere keer verbazen hoe mooi de natuur kan zijn. We hebben op 1 dag ook veel dieren gezien, dus dat was natuurlijk leuk. De spanning om niet te weten wat je achter iedere bocht te zien kan krijgen, is geweldig. Uiteindelijk hebben we o.a. gezien: buffels, olifanten, neushoorns, nijlpaarden, krokodillen, hyena's, apen etc.. De volgende dag hebben we de panoramaroute van de Blyde Rivier gedaan. Het was jammer genoeg aan het regenen, maar het uitzicht overal is geweldig.

Woensdag 11 december zijn we Home Tekna gaan bezoeken. De kinderen daar waren heel blij om ons te zien, en Jeffrey werd al meteen besprongen door alle kinderen. Met zijn goocheltrucjes had hij de aandacht van alle kinderen. Dat Jeffrey zomaar het topje van zijn duim er af kon trekken, konden de kinderen niet geloven. Het was heel fijn.

Donderdag 12 december zijn we vroeg opgestaan om te vertrekken naar Kaapstad! Onderweg hebben we overnacht in Karoo, bekend om zijn goed lamsvlees. Vrijdag in de namiddag zijn we aangekomen in Gordons bay waar we zouden overnachten. De accommodatie was heel erg mooi en verzorgd. In onze week dat we daar zijn verbleven, zijn we naar het strand geweest, hebben we de tafelberg beklommen, kaap de goede hoop bezocht, met haaien gedoken (in een kooi uiteraard..) en een wijnroute gedaan. We hebben heel goed weer gehad en het was echt een topreis!

Toen we terug uit Kaapstad waren, zou Jeffrey hier nog een kleine week zijn. We hebben nog op een olifant gereden (en ik heb een kus van een olifant gekregen..), met een cheetah gespeeld en gezwommen en gegokt(in de kidsafdeling) in Sun City. 24 december was het de verjaardag van Jeffrey. Ik wilde iets bijzonders voor hem regelen, dus had ik een overnachting geboekt in een cultural village waar verschillende Afrikaanse stammen wonen. Wij mochten bij de Zulu's slapen in een hutje. Na het decadente Sun City was dit meteen terug het andere uiterste, maar heel leuk om mee te maken. Gelukkig was het een geslaagde verrassing.

De laatste paar dagen hebben we kerst gevierd, ook met de kindjes van Talje en Tekna. Zeker Jeffrey vond het fijn de kindjes nog eens te bezoeken voor hij terug vertrok. Gek hoe snel je je kan hechten aan die kinderen :). Op de voorlaatste dag hebben we paardgereden haha, als echte cowboys op zoek naar wilde dieren.

Toen was het 27 december en opnieuw tijd om afscheid te nemen. We hebben nog wat souvenirs geshopt en gelunched in de Spur voordat we weer terug naar Johannesburg moesten vertrekken. Het was ongelofelijk hoe snel die 3 weken voorbij zijn gevlogen. We hebben ook zoveel gedaan, iedere dag waren we op pad met onze huurauto. Het was een enorm fijne tijd en een boost nieuwe energie om de laatste stageperiode in te gaan. Bedankt liefje! En tot snel alweer :)